Praga A150
Odepsal jsem mu a on mi předal kontakt na majitele. Ten bohužel neměl hned čas, ale asi za měsíc jsme se jeli podívat na stopadesátku do jedné vesnice k Berounu. Auto tam bylo již několik let zaparkované pod kůlnou, která byla na něj spadlá, ale jinak se zdálo celkem v pohodě. Domluvili jsme se, že pán nejprve vykácí „les“, který stihl před
autem vyrůst a následně dá vědět, kdy si bude možné pro auto přijet.
V srpnu 2010 tedy celá akce vypukla. Brácha si půjčil starého tranzita, já sehnal podvál a ráno jsme se sešli v Berouně. Nejprve jsme museli vyheverovat kůlnu a pak teprve vytáhnout auto ven. Na těch shnilých kolech to nebyl žádný zázrak, ale na konec se vše povedlo.
Následně jsem ještě koupil šasi od majitele těch dvou stopadesátek v Hodkovicích. To jsme přivezli za mojí Octavií na podvalníku.
Z těchto dvou torz aut jsm
e dali dohromady kompletní podvozek a jeden motor. Bohužel kabina, výdřeva a blatníky byli v hodně špatném, řekl bych až nerenovovatelném stavu.
Je srpen 2013 a já na bazoši objevuji inzerát na rozebranou Pragu A 150, hned tam volám a domlouvám se z majitelem, že se o víkendu přijedeme podívat. Raději jsem rovnou zapřáhl vozík.
A nakonec jsem udělal velice dobře. S majitelem jsme se domluvili a tak jsme přivezli rozebraný až na rám kompletní valník. Výdřeva v kabině je až na jeden kus v pořádku , blatníky a dvěře byli celkem jednoduše renovovatelné.
K vozu byli dva motory
a spousta náhradních dílů.
Kdyby Vám někomu chyběla jakákoli věc z podvozku ozvěte se. Na výměnu bych měl zadní nápravu, převodovku, kardany a kola.
K autu už jsme měli všechny náhradní díly a hned jak byl čas jsem se pustil do renovace. Znamenalo to vše opískovat, zkorodované díly vyvařit, vykytovat a nastříkat a udělat korbu a sajtny. Kompletní vůz, který je na přiložené fotce byl dodělán v srpnu 2016.