web pro lidi s láskou ke starým autům

web pro lidi s láskou ke starým autům

Tatra 805

Již delší dobu jsem pokukoval po tom o co by se dala rozšířit sbírka a jelikož jsem vždycky chtěl Tatru a moc se mi líbila „Kačena“, začal jsem se po ní intenzivněji pátrat.

Bylo léto 2007.

Nejprve jsem se byl podívat na valník v Boskovicích, ale bohužel tato „Kačena“ byla v tak žalostném stavu a tak daleko od domova, že nemělo smysl o tom přemýšlet. Obvolal jsem pár inzerátů, ale v celé republice snad půl roku nikdo neprodával valník, všechno to byli skříně a to jsem nechtěl. Až jsem při brouzdání na internetu narazil na valník u Slaného. Majitele jsem kontaktoval a z něho vypadlo, že auto je stále na prodej a jelikož potřebuje rychle peníze, tak je ochoten jít z cenou dolů.  

Ihned jsme se tam tedy s manželkou rozjeli podívat. Auto bylo docela ve slušném stavu, mělo pouze jednu ohromnou vadu a to byl čtyřválcový motor Ford, ale tomuto handicapu naštěstí odpovídala i cena.

S majitelem jsme si plácli a rozhodli jsme se že bude nejbezpečnější, přitáhnou auto na tyči. Následující víkend (konec října 2007) půjčil brácha Avii, za kterou jsme Tatru dotáhli do Jabkenic.

Po pár hodinách strávených se základními opravami jsme vyrazili na dřevo. „Kačenka toho sice moc neuveze (na rozdíl od V esky), ale  za to s ní není problém přejet jakýkoli příkop a se svojí mrštností je možné projíždět i v docela hustém lese mezi stromy.

Od počátku jsem byl pevně rozhodnut, že „Kačence“  vrátím původní motor. Delší dobu jsem tedy pokukoval po internetu. Motorů bylo spousty, ale bohužel to byli všechno motory, které pocházeli z centrál (motor z centrály je sice taká Tatra 603, ale musí se na něm přehodit prsa atd. a to jsem neměl) nebo byli neúplné. Já potřeboval koupit kompletní motor se vším, pokud možno z „Kačeny“. To se mi povedlo po dost dlouhém hledání v Kutné Hoře.

Po tom co jsme přivezli motor domů a rozhodli se ho kompletně rozebrat a opravit tak jsem zjistil, že na jednom válci chyběla u pístního čepu ségrovka a že pístní čep uděl do válce 2 mm díru. Co s tím? Vzpomněl jsem , že na průmce kam jsem chodil, byli tyto válce ve vitríně úplně nové. Poprosil jsem švagra, který tam učí a za láhev vína byl úplně nový a ještě zavoskovaný válec doma.

 

 

 

 

 

 

 

Jak ten čas letí - v květnu roku 2015 zjišťuji, že na Tatře je potřeba udělat drobná údržba - trochu poladit a poštelovat, tu a tam sáhnout štětcem atd. Taky jsem jí konečně dal plachtu.